tisdag 6 december 2016

Back on track


Smärtan kom och gick. När jag vaknade kändes kroppen som vanligt och den har hållit sig glad och pigg hela dagen. Det var nog vetesäcken som gjorde underverk samt en god natts sömn. Tack!!!

Ägnade morgonen åt den snällaste yogan jag kunde komma på innan jag gick till jobbet. I veckan har jag ändrar klädsel på dockorna i stora skyltfönstret samt på några inne i butiken. Det gäller att få en levande miljö som ständigt förändras och förnyas.


Vet inte om jag berättat (?) men jag har en kollega i en annan stad som berättat att hennes man är tacksam för att hon fick en VMtjänst. Innan möblerade hon om deras hem minst en gång i veckan. När mannen vaknade eller kom hem från arbetet så kunde deras boende genomgått en "totalhomemakeover"! Nu möbleras det inte om längre, min kollega får utlopp för sin kreativitet på jobbet.

Själv har jag aldrig haft den läggningen, att förändra mitt hem om och om igen. När jag kliver innanför dörrens tröskel så är min kropp inställd på rekreation. Jag vill göra så lite som möjligt ... bara vara.


Må gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar