fredag 9 december 2016

En tidig julklapp


Härom dagen fick jag veta att våra chefer troligtvis skulle dyka upp efter lunch. Spännande! Kände mig nöjd med butikens skyltning och utseende så det var med en pirrande känsla jag arbetade vidare. Vad skulle de säga?


Väntade ... Vilken tid det tog!? Skulle de komma eller hade något annat kommit emellan? När jag nästan gett upp klev cheferna in genom entrédörrarna och öste positiv kritik över mig.

Eftersom jag fortfarande är relativt ny på jobbet och vill göra så bra ifrån mig som möjligt så sög jag åt mig som en svamp. Självklart delar jag berömmet med ledningsgruppen och övrig personal som hjälper mig, avlastar och ser till att jag emellanåt får arbeta ostört.


Jag gör inte allt, ska inte heller göra det och därför kan jag inte tänka på annat sätt än att ödmjukt dela den fina responsen med mina kollegor MEN ... ansvaret ligger på mig och felar något så är det jag som får ta smällen oavsett om jag är "skyldig" eller inte.

Denna gång överöstes vi av tummen upp, gillande blickar och högvis med positiv och konstruktiv kritik. Wow! Tack :) En bekräftelse på att jag/vi tänker enligt koncept och är inne på rätt spår. Gissa om jag gått omkring med ett stort leende på läpparna idag!


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar