tisdag 27 december 2016

Vardag


Så fort dagarna svänger, ena dagen ledig och nästa på jobbet. Igår med båda sönerna hemma och idag upp i ottan för att sätta den yngre i en taxi (utan bil är det svårt att skjutsa ... )

Dagarna med Lejonkungen är över för denna gång. Tidigt, tidigt lyfte planet västerut, destination Vancouver. Vi stapplade yrvakna upp kl 03:50 för att tillbringa ytterligare minuter med sonen, följde honom de 66 trappstegen ned till taxin och kramade om honom. Tårarna kom när bilen rullade iväg. Är så tacksam över att mannen såg till att vi alla kunde fira jul ihop!

Astronauten stannar ytterligare några dagar, det känns bra. Vi får njuta av hans närhet. Mysigt. Ikväll lagar han middag.


Känns som att jag skulle behöva landa lite och bara få vara, typ ledig. Att komma tillbaka till jobbet efter julhelgen i värsta REA kaoset var som att gå från noll till hundra. De kunder som handlar billigt är inte riktigt samma kunder som vi normalt sett betjänar.

Kläder slängs på golvet eller dumpas lite var som helst. Reavaror trycks in bland nyheter och tvärtom. Jag skojar inte om jag påstår att vi möts av drivor med provade kläder i varje provrum (efter det att kunden bestämt sig).

Ena sekunden städat och snyggt ... nästa totalt kaos, inte en sekunds vila. Never ending story.

De flesta kunder är dock trevliga och många har stort tålamod, en del hänger faktiskt tillbaka sina provade plagg i alla fall på de anvisade platser vi har och för det säger jag: Tack!

Nu är det dags för mig att gå till barrikaden ... haha jag menar jobbet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar