lördag 10 december 2016

Turn your world upside down


Som jag/vi längtat ... typ enda sedan september efter den workshop som gick av stapeln i helgen. Äntligen!

Det var med olika förkunskaper vi anlände till studion, några har både armbalanser och huvudstående i sin praktik medan det för andra var absolut första gången. Utifrån dessa spretiga förutsättningar arbetade våra skickliga och inspirerande lärare. Love!


Jag är så imponerad av de underbara yogisar som verkligen gick utanför sin saftyzone och vågade testa på asanas som de var halvt skräckslagna inför, vilket mod, vilka hjältar!

Rummet i studion sprakade av positiv energi, av uppsluppna skratt och en fullkomlig känsla av trygghet. Prestigen och prestationen hade lämnats utanför ytterdörren. Istället lyssande vi inåt, på våra egna kroppar, på våra stödjande partners samt så klart på våra kunniga lärare.


Tiden rann iväg och plötsligt hade vi dragit över den utsatta tiden med en hel timme. Lyckliga, trötta och med stora leenden lämnade vi studion för att fortsätta lördagskvällen på olika håll med känslan av att kanske en dag!? I morgon eller om något år ... vad spelar det för roll?


Men ... hur gick det för mig då? Jo tack bra, ungefär som jag föreställt mig. Huvudstående är något som ingår i min praktik och igår fick jag lära mig ännu ett sätt att vända världen uppochned, med andra ord ett nytt sätt att stå på huvudet på.

Vad gäller armbalanser så är jag på gång. Här handlar det mycket om att våga samt att träna upp min core ytterligare. Idag är jag tillräckligt armstark (vilket jag jobbat massor med) men som sagt jag behöver stärka min core ännu mer för att avlasta ländryggen och slippa eventuella överslag.


Gissa vad jag ska träna på idag!?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar