fredag 2 juni 2017

Gränsen mellan friskt och sjukt


Min arbetsplats är som den är, det är något som är enkelt att konstatera. Schyssta jobbarkompisar som  gör sitt bästa och som försöker hålla företagets fana högt men ... någonting är allvarligt fel.


Förutsättningarna att kunna göra ett tillfredställande arbete är i stort sätt obefintliga. Vi hinner aldrig klart, kommer inte i mål och hela tiden ställs nya krav på oss.

För en månad sen reagerade jag med irritation, sen ryckte jag på axlarna och skakade på huvudet. Idag skulle jag kunna skratta åt eländet. En ohälsosam arbetssituation är vad vi brottas med varje dag och det är fler än jag som allvarligt funderar på att säga upp oss (åtminstone fladdrar tanken förbi emellanåt).


Nya ägare och chefer som inte förstår, som inte är vana att driva en butik i vår storlek och som tänker att den motsvarar någon av deras mindre. Hur mycket kan de kräva av sin personal? Svar: tydligen hur mycket som helst. Vi är dock värda vår vikt i guld ... faktiskt. Heja oss!

En ledig helg väntar och jag ska njuta varje sekund!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar