söndag 25 juni 2017

Nej, vill inte!


Efter att ha haft semester så kan känslan av olust infinna sig lagom till dess att det är dags att börja arbeta igen. "Jag vill inte!", viskar en röst i huvudet. "Det är så skönt att vara ledig"

Som att trycka på snooze knappen, samma tanke. "Bara lite till ... snälla!?! Jag är inte klar med min softande, inte än."

Samma motstånd som jag hade varje söndag kväll i skolan när jag insåg att helgen var på väg att ta slut och vardagen knackade på.


Jag har tillåtit mig själv att varva ned under min oplanerade minisemester och känner starkt motstånd. Vill inte, har ingen lust men förstår att det bara är att tränga bort tankarna. När jag väl är på plats så kommer det att vara okey. En vecka klarar jag, sen kan jobbnycklarna läggas på hyllan i en månad.

Tänk vad snabbt det går att ställa om och att checka ut men faktiskt även att logga tillbaka in igen.

Så med andra ord är det med blandade känslor jag går till jobbet idag. Mumlar för mig själv:"det kommer att bli bra", för på något oförklarligt sätt faller alla bitar på plats.


Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar