fredag 30 juni 2017

Juli


Så äntligen har dagen kommit när jag vaknar (visserligen i ottan) och inser att jag har semester! Fyra veckors ledighet väntar mig och den senare delens av perioden är oskrivna blad, rena, blanka och oplanerade, precis som vi vill ha det.

Eftersom jag fortfarande är ensam (människa) hemma så kan jag göra som jag vill, till exempel promenera naken genom lägenheten utan att vara rädd för att skrämma livet ur astronauten. Behöver inte ta hänsyn till några andra än katterna (och de bryr sig inte hur jag ser ut).


Mannen och sonens ofrivilliga roadtrip är inne på slutspurten, ikväll väntas de hem igen. Kiruna tur och retur på två dagar ... typ. Tror vi behöver fira lite! Fira semesterstart och att astronauten har fått godkänt på alla distanser att plugga i USA i höst.

Annars kan jag berätta att den inventering som fyllt mina och mina kollegors huvuden i närmare en månad nu är avklarad. Gick som en dans på rosor utan taggar. Har aldrig varit med om en så snabb och så effektiv inventering. På två timmar var vi klara!!! Planering och förarbete gjorde stor skillnad.

Nu ska jag krypa ur sängvärmen och ställa mig på yogamattan. Bend but don't break.


Ha en ljuvlig sommardag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar