fredag 16 juni 2017

Outside the box ... again!?!


Då var det dags. Är jag redo? Ingen aning ... Har jag förberett mig? Nä, inte direkt men ändå litegrann. Det får gå som det går. Jag satsar på att ha så roligt som möjligt, där på utsidan av bekvämlighetszonen.

Friskt vågat - hälften vunnit! Eller?


Helgens workshop börjar om någon timme, inversion med Dan Morgan. Dags att fokusera på linjering och balans för att senare i morgon sätta samman allt och stå på händer. Det är bara det att jag fuskar eller vaddå fuskar? Jag missar en av tre klasser, den som handlar om balans. Är det smart? Knappast men nu blev det så, jag har en examen att närvara på.

Vet inte vad jag kommer att få arbeta mest med, huvudet eller kroppen? I skrivande stund tror jag att det kan vara min linjering och vetskapen att jag inte är tillräckligt stark i de övre magmusklerna. Om jag trots det kan hitta rätt och orka hålla upp så finns det förutsättningar att lyckas.

När det gäller huvudet så handlar det om att våga, att lita på sina egna förmågor och att jag faktiskt kan lära mig. Om ögonlocken sluts så finns en tydlig bild där min kropp står stadigt på händerna. Hur sanningsenlig den drömbilden är får vi se? Kanske inte idag eller i morgon? Bilden kan visa framtiden!?

Ja ja det blir som det blir. Nu ska jag leka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar