lördag 10 juni 2017

Hippiestyle, that's me


Så var det dags, att lösa in det presentkort jag fick på min födelsedag ... i mars.

Shopping och jag går inte alltid ihop. Hittar jag något jag gillar så kan det hända att jag slår till utan att fundera men annars går jag ofta ut ut butiker tomhänt. Har redan så mycket i min garderob, behöver jag verkligen något nytt? Nä ...


Sanningen är att min garderob är överfull, kan bero på att jag sällan slänger eller rensar ut, vissa (läs många) plagg har hängt med i decennium, ganska stor procent faktiskt, allt det jag gillar blir kvar. Även om jag med jämna mellanrum faktiskt sorterar jag ut så verkar det inte göra någon skillnad, utrymmet i garderoben är konstant?!

Idag var det dags att hitta något nytt, något fint från en trendig underklädes-/badkläders butik. Jag har varit in några gånger tidigare och funderat över om jag ska satsa på träningskläder, bikini eller underkläder? (Första alternativet är mest jag.) För svår nöt att knäcka så varje gång har jag gått ut tomhänt.


Men som sagt idag var det dags. Jag scrollade av sortimentet och beslöt att satsa på ny bikini, inte för att jag egentligen behöver men vi ska ju till solen snart och de jag har hemma har några år på nacken.

Usch vilken djungel! Jättegullig personal även om de var lite väl "på". Å andra sidan hade jag gått ut tomhänt om de låtit mig vara ... Nu plockade jag på mig ett gäng bikinis och styrde stegen mot provrummet. Dags att sätta igång. Av och på, av och på. Personalen knackade på och undrade hur det gick. Men hallå!?! Jag behöver ingen hjälp, kan själv!

Sen ångrade jag mig och lät dem hållas, öppnade till och med dörren för att visa när de bad mig, ville inte verka otrevlig eller otacksam.

Återlämnade en stund senare en hög av bikinis och köpte en svartvit. Hippiefeeling, that's me!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar