torsdag 1 mars 2018

Bläckfisk feeling


Runt ikring mig ligger travar med böcker, de flesta på engelska. Texter att läsa in, muskler att memorera och instuderingsfrågor att grotta ned mig i ...

Önskar att jag hade dubbelt så många timmar varje dygn.

Så är det inte, jag behöver dela de 24 timmarna mellan arbete (x2), egen yogapraktik, familjeliv med rensning och packning hemma och så allt som rör min utbildning.

Kan det vara så att när marginalerna är snävare så blir vi mer effektiva?


Många kvinnliga idrottare vittnar om att de hittat ett annat fokus efter det att de blivit mammor.  Livspusslet läggs annorlunda, det handlar om här och nu.

Så är det för mig, om jag ska få ihop alla lösa trådar så behöver jag en plan. Inget onödigt fluff utan fullständig närvaro och sen mellan varven total vila, kolla på Netflix, kura ihop mig mot mannen i soffan, ligga på golvet och klia Tiger på magen eller dansa hejdlöst i en hiss ... för återhämtning är ett måste.

Känner mig lite som en bläckfisk med åtta armar som spretar åt olika håll samtidigt som tentaklerna är centrerade. De kan arbeta på olika plan eller gemensamt mot ett mål.


Happy Friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar