söndag 18 mars 2018

Handmålade tatueringar och annat matnyttigt


Yogalärarutbildning helg 2 är över och jag kan konstatera hur lyckligt lottad jag är som får gå med just de kursare jag gör, dessa underbara människor som berikar mitt liv. Och som grädde på moset så har vi valt helt rätt lärare!

Vår utbildning är genomtänkt, den har höga ambitioner och en generös bredd. Vi får så oerhört mycket mer än de 200 timmar som står i vår kursplan. Smart, utmanande och högt i tak. Här finns mycket värme, tillit och generositet.


SJ har skött sig bra denna helg trots kylan. Fick dock halvt panik ... eller i alla fall förhöjd puls tidigt i lördags morse då jag planerat att ta pendeln vid halv sju. (Hade kollat appen sent fredag kväll samt hemma innan jag promenerade iväg). Kom till Resecentrum och kunde varken se pendeltåg eller avgång på den digitala tavlan? Köpte biljett i automaten ... appen sa att pendeltåget skulle avgå en kvart senare.

Inga resenärer? Nåja, tidig lördags ... vem orkar upp då?

Kollar med personalen på Pressbyrån (om SL avgången) men de vet ingenting. Messar vår lärare och meddelar att jag måste ta tåget vilket kommer att innebära att jag kommer för sent. Suck ... gillar INTE läget.. Måste dessutom köpa ny biljett, pendeltåget och SJ har olika system. Blir dyrt ...

Om inte?

Magkänslan säger åt mig att gå upp på perongen, bara för att kolla det pendeltåg som inte finns med på tavlan men som står i appen. Yes, det står där!!! Skyndar in och möter en kursare. Vi gör sällskap. Hinner precis. Pust.


Två härliga dagar har passerat, fullproppade med information om önskad anatomikunskap. Vi har ritat muskler och skelett på varandra med tuschpennor, träffat Abbot (skelettet himself), haft egna kortare yogasekvenser som vi undervisat kursare i (i mindre grupper), rofylld meditation och intressanta diskussioner.

En sak har jag lärt mig och det är att hela väskan bör vara fylld med mat: frukost att äta på tåget, flera mellanmål i form av bananer, ett par kokta ägg, nötter, smoothie, choklad (som extra energiintag) och så en ordentlig lunch.

Med massor av hemstudier och uppgifter återgår jag till min vardag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar