onsdag 28 mars 2018

Prissättning?!?


Det här med att ta betalt för sina tjänster är inte lätt ... inte för mig i alla fall. Jag är mer den typen som gärna ger bort.

Problemet är att jag inte kan tänka så längre, inte om jag ska leva min dröm, då behöver jag träna mig på att ta marknadsmässiga priset. Lära mig värdesätta mig själv ekonomiskt.

I veckan har jag startat. Det gjorde ont i magen (på mig) när jag skulle sätta ett pris för min privatelev. Personen hade tydligt frågat hur mycket jag ville ha vilket innebar att jag INTE kunde säga "utbildar mig så under våren är det gratis för dig".


Funderade en stund över symboliska summor. Mindes vad kursare sagt att de tar och beslöt mig för att dubbla den lilla peng jag tänkt från början. Usch ... kändes väldigt jobbigt att messa svaret.

Fick tillbaka en glad smilie. Efter vår första klass meddelade min elev att jag var på tok för billig!? Jag berättade om mitt magont (när jag bestämt priset) varpå min yogi talade om för mig att MÅSTE lära mig ta betalt på riktigt. Fick samtidigt reda på att det skulle svischas dubbelt så mycket!

Så tack för att det finns personer som hjälper mig att utvecklas och att våga sticka ut hakan där jag gärna vill "safe:a"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar