måndag 5 mars 2018

Helt okey att andas mellan orden


Under gårdagens studier i anatomi upptäckte både jag och Lejonkungen att vi pluggar/pluggat samma  skelettdelar, muskler, leder och ligament ... på engelska (och latin). Plötsligt blev läsandet lite roligare, vi kunde bolla begrepp och ord vilket gjorde att jag fick testa mina nya kunskaper.

Mindes att vi (yogalärar elever) fått tips om en länk på youtube. Satte mig vid min IPad och klickade. Visade sig vara en serie, typ "barnprogram"/undervisningsmaterial. Pedagogiskt och roligt MEN jösses vad snabbt programvärden snackade. Så FORT att jag märkte hur mitt fokus svävade iväg och att jag nästan somnade.


Varför detta tempo? Varför speeden?

Killen snackade i 190 och jag hade svårt att uppfatta allt. De latinska facktermerna och engelska orden som jag ännu inte lärt mig utantill hoppade och studsade.

Kanske är jag stenålders men undertecknad behöver mer tid, det får med andra ord gärna andas
mellan orden.

Men skam den som ger sig ... programserien ska få en ny chans.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar