måndag 19 mars 2018

Gör om - gör nytt


Lagom till förra helgen skyltade vi/jag om stora fönstret i butiken, marin/rött/vitt. Vårfräsht. Om jag får säga det själv (och det får jag) så var vi alla nöjda med resultatet.

Igår meddelade min chef att vi behövde skylta om ...

Varför???


Plötsligt hade alla butiker i kedjan fått samma instruktioner. Tre gemensamma färger. Kändes både onödigt och underligt. Egentligen är direktiv uppifrån mer regel än undantag men i vårt fall så har vi haft fria händer, allt har okeyats.

Om jag ska vara ärlig så var det främst färgkombinationen som förvånade oss (mig och chefen ) men direktiv är direktiv.


Gör om - gör nytt

Andra plagg valdes, steamades och stylades. Fönstret blev återigen vårfräsht ... bara på ett annat sätt. Taupe, rött och "milk" inte de färger vi skulle valt men ...

Planen är alltid att göra sitt bästa !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar