lördag 10 mars 2018

Fattade ingenting ... visste min vän något som jag inte visste?


Som jag skrev igår så har jag långt ifrån full koll ...

Det är tur att jag har underbara vänner, familj och kära arbetskompisar som fattar att jag kapat vidvinkelseende för att kunna vara mindful där jag är.


Fick ett mess igår, det stod: Grattis till sjön! Champagneflaska och skålande glas i emoj bakom texten.

Fattade ingenting??? Visste min vän något som jag inte visste?

Efter att ha arbetat förmiddag och sen rensat och packat lådor så hade jag varken koll på min telefon eller min dator.


"Sjön" var egentligen förståligt. För tio dagar sedan skickade jag in ett novellbidrag till en antologi. Hade först tänkt backa ur på grund av alla mina åtaganden men lyssnade på samma vän (som har koll) när hon sa: "Kör! Tid finns."

Jag fick ihop ett bidrag, bockade av det på todolistan och släppte uppgiften ... glömde nästan bort att jag skickat in ... till igår kväll då messet kom.


Kollade min mejl, där låg ett antagningsbesked från förlaget! Oops!!! Vad kul. Messade sen fram och tillbaka med min vän. Svarade förlaget och satte procceco på kylning.

Wow! Hade inte räknat med detta ... har ju inte ens haft release för den förra barnboksantologin jag är med i. Borde kanske planera för en releasehappening innan sommaren?


Så skål på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar