tisdag 31 juli 2018

Det var visst något jag glömt ...


Igår fick vi meddelande från vår lärare på yogautbildningen. Hon har skickat ut våra diplom. Jaaa! Härligt. Kunde knappt bärga mig att se mitt.

Såg ett diplom signerat till en av mina kursare på Instagram och började fundera på exakt hur diplomen skickats? Jag hade inte fått något med posten ... Vår flytt, kunde den förhala postgången?

Eller hade diplomet skickats via mejl? Kollade mina olika adresser. Tomt i inkorgarna?!?


Så knackade en tanke på. I meddelandet stod det att vi samtidigt skulle få feedback på vår klass. Vad betydde det?

Plötsligt slog det mig, det var alls inte konstigt att både brevlåda och inkorgar är tomma. Jag är ännu inte berättigad att få något diplom ... Jag har nämligen ej fullföljt en läxa. Min examensklass (som är genomförd och godkänd) ska även filmas och skickas in, det har jag INTE gjort!

Ännu har jag tid på mig, deadlinen har ännu inte gått ut och semesterkänslan håller greppet om mig. Men sanden i timglaset rinner och nu är det verkligen dags för mig att ta tag i uppgiften!


Konstaterade att jag behöver elever, ställe att hålla klassen och något att filma med. Kliade mitt hår. Hur skulle jag göra?

Beslöt att slänga ut frågan på Facebook. Kanske någon kan tänka sig att ställa upp? Det är jag som ska filmas och bedömas, inte de elever som ställer upp. Kameran riktas mot mig och egentligen räcker det med en elev (som kan stå med ryggen mot kameran), uppgiften handlar om hur jag bemästrar min uppgift som lärare.

Fick direkt några svar. Nu gäller det för mig att hitta lokal, bestämma tid och hoppas att några kommer och leker med mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar