tisdag 25 september 2018

Dags att damma av rutin som blivit bortprioriterad


En 14 dagars utmaning på Hera Hub är över och jag konstaterar att två av tre punkter är arbetade med, en har jag inte ens börjat på ...
Ska jag skämmas nu? Känna mig dålig? Nä ...

Visserligen tycker jag att alla uppgifter borde checkats och bockats av men som vi alla vet så kommer livet emellan och jag är inte mer än människa. Den uppgift jag missat finns fortfarande kvar, den försvinner inte enbart för att utmaningen tagit slut.

Jag satte själv upp mina mål och en dag kommer allt vara fixat. Var sak har sin tid. Vila och återhämtning är däremot någonting som aldrig bör prioriteras bort.


Liksom träning. Med handen på hjärtat så behöver jag steppa upp här med. Visst, varje dag yogar undertecknad och det är jag grymt stolt över mig själv för. Här finns både rutin och vilja (oavsett trötthet eller intensivt schema).

Pulsträning och styrka, är vad som bitvis saknas. Under många år har flaggan hållits i topp men något hände när mannen blev dålig. Är borta hemifrån så mycket ändå att det kändes svårt att prioritera denna typ av träning och då vara bort ännu lite mer.

Igår kväll skulle jag träna, så var planen men efter att ha plockat äpplen, arbetat och senare åkt iväg med alla lådor till återvinningen så var jag både hungrig och trött. Behövde äta.

Istället för att ställa in passet flyttade jag fram det ett par dagar. Nu ska rutinen återupptas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar