måndag 3 september 2018

Min kropp älskar mig ännu mer när den får gåvor som denna


Idag är det dags för mitt tredje besök och som jag längtat! Jag ska på Yogamassage.

Min kropp älskar mig ännu mer när den får gåvor som denna. En lång härlig massage, där jag får ta emot och inte behöver göra någonting.

Att få bli knådad, stretchad och ompysslad i två timmar är lyx. Muskler, bindväv och lymfkörtlar bearbetas och emellanåt kommer jag att få bita ihop då det kittlas ( ... jag är INTE kittlig!).


Min högra sida är tightare än min vänstra, den behöver lite extra kärlek och kommer säkerligen att få det idag. Stretchas lite mer.

Varje gång jag behandlats då har jag känt hur knutar släppt. Nuförtiden kan jag känna muskelfästena nere i ländryggen och hur de sitter ihop med muskler och bindväv längs ryggraden och hela vägen upp, det kunde jag inte för ett par år sedan. De strama områdena pratar med mig på ett sätt som de inte gjort tidigare då jag var betydligt mer okunnig om min muskulatur.

Så oh yes, nu är det dags! Jag är redo. Love it!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar