fredag 28 september 2018

Kickstart av kroppen


Tidigare i veckan skrev jag ett blogginlägg om vikten av att komma igång med min pulsträning igen. Det jag lovar försöker jag hålla och mål som sätts upp försöker jag beta av steg för steg. Så igår var dag 1. Och varför inte kickstarta!?!

Morgonyoga som vanligt med en sekvens som jag gillar "tajmade höftöppnare". Halvsovande (eftersom jag går direkt från sängen till mattan, efter att först ha serverat Tiger frukost) hinner jag i lugn och ro vakna, kroppen får 45 minuter på sig.

Så till pulsträningen som klarades av före lunch. En ledig dag (händer normalt sätt aldrig en fredag) går det att gå på pass när helst det passar undertecknad. En av mina favoritledare vikarierade mitt på dagen och jag hängde på. Så bra! Svettigt, intensivt, lekfullt och roligt. Min kropp älskade det den fick och blev ordentligt trött.


Nu räcker det, tänker du kanske! Ja i normala fall så skulle jag vara nöjd men denna helg är speciell. En workshop som sträcker sig från fredagkväll till söndagkväll fick avsluta min träningsdag. Två timmar yoga med suveräne Dan Morgan som gästspelar på Yogahuset denna helg.

Varför vara normal?

Kanske får jag lida för denna kickstart, kanske inte? Oavsett så älskar min kropp att jag bjuder den på motstånd, på fysisk utmaning och pulshöjande aktivitet.  En härlig träningshelg har inletts!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar