måndag 10 september 2018

I nöd och lust


"Den friske har tusen drömmar och den sjuke en", ett gammalt ordspråk som verkligen är sant.  Nu är det inte så att jag är dålig men trots det är jag som den sjuke, har en enda önskan: att mannen ska bli frisk!

Det tär att se honom bita ihop, kämpa och att se honom lida. Han har fått stå ut länge nu och vi tycker båda att det räcker med ambulansturer och "akutenbesök".

Det jobbigaste är att allt är så ovisst. Inga svar. Alla prover bra men inte han ...


Igår testade vi restorative yoga hemma, vilande och återhämtande. Om jag får som jag vill så ordinerar jag en klass per dag denna vecka. Annars är min roll att kärleksfullt finnas nära. Enkelt när jag är ledig men svårare om jag arbetar.

Så vi fortsätter att ta en dag i taget, emellanåt har vi fått backa ett antal steg för att börja om, komma ifatt och sen backa igen. Snacka om att prövas. Så fort läget sett ljust ut så har nya hinder tornat upp framför ögonen.

I nöd och lust sa prästen när vi gifte oss. Japp, så är det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar