torsdag 13 september 2018

Morgonklassen som frös inne ...


Känns konstigt och lite ovant att inte ha en endaste yogaklass i studio denna vecka. Jag har snabbt vant mig med att planera två olika klasser, nu känns det mer som om jag har semester.

Den morgonklass (kurs) som schemalades redan i somras ställdes in på grund av för få bokningar. Så kan det bli ... Har lärt mig genom åren att en yogaklass mellan sju och åtta en vardagsmorgon är svårt, vissa tycker att det är för tidigt och andra för sent. Många börjar arbeta kl 08 och då finns ingen marginal ifall du inte har flextid.

Kanske blir det lättare att få ihop yogisar nästa termin? Erbjudandet om morgonyoga kommer att stå kvar.


Mina tisdagsklasser på WinWin har uppehåll några veckor. Redan när jag fick erbjudandet att hålla hatha vinyasa på denna studio så var en grundkurs inplanerad, med andra ord är allt precis som det ska vara.

Vilket betyder att denna vecka inneburit mer tid hemma (välkommet, både jag och mannen har uppskattat den verkligheten). Var sak har sin tid och yogaklasser kommer jag att hinna ha ... många!

För tillfället övar jag att hålla/genomföra vilande och återhämtande restorative klasser. Mannen är min elev och hittills har det fungerat bra. En klass varje kväll innan läggdags.

Men idag är det fredag! Önskar dig en skön dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar