fredag 15 mars 2019

Alltså HUR svårt kan det vara ...


att uppdatera och lära sig, teknik och sociala medier?

Svar: hur svårt som helst eller enkelt, det beror så klart på VEM du är. Din begåvning, ditt intresse och den hjälp du eventuellt ber om.

Jag är bra på mycket, mindre bra på annat och en fullständig rookie när det gäller vissa saker, till exempel viss teknik.



Min superkraft är att skjuta från höften, vilket betyder att jag testar mig fram. Detta innebär ofta att en uppgift kan ta väldigt lång tid. Kanske pausar jag och gör sådant som flyter lättare? Kanske ber jag om hjälp eller så beslutar jag mig för att det är helt oviktigt för mig att lära mig vad det nu är jag försöker bemästra.

Nu tänker du kanske att jag ger upp. , bara bestämmer mig för att lägga ner projektet. Ingen kan allt.

Men så (ganska ofta) dyker det upp sånt som jag verkligen VILL lära mig och då finns endast en sak att göra: kavla upp ärmarna. Steg två är att be om hjälp.



Det här att skjuta från höften är bra men inte alltid. Att kunna improvisera är en begåvning men att hoppa över vissa instruktioner för att gå på känsla eller att strunta i att läsa ett receptet kan vara mindre lyckat. Kanske blir det pannkaka av allt eller så faller jag pladask? Oavsett har det vid upprepade tillfällen inneburit att jag behövt börja om från början för att göra "rätt".

Min plan är att starta upp en egen Youtube kanal, där jag bland annat kan erbjuda yogaflöden och tekniktips. Dela med mig av mina kunskaper och kanske underlätta för dig som önskar yoga hemma.

Så nu (efter att ha fått massor av matnyttig information och hjälp av en grym kollega på Hera Hub) så sitter jag och leker. Hur lång tid det kommer att ta innan sidan är klar får vi se, meddelar här i bloggen.

Bjuder på en "lekbild"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar