tisdag 26 mars 2019

Från trött till tacksam


Det här att väckarklockan ringer kl 05 är inte kul, min kropp tycker att det fortfarande är natt och vill absolut inte stiga upp. Trots det så infogar den sig och utan att protestera allt för mycket följer den planen.

På med kläder, hämta frukosten i kylskåpet, en sväng på toaletten och sen in i bilen för att ta mig till yogastudion. En företagsklass med ett gäng målare som jag träffat en gång tidigare. De ska dyka upp tio minuter i sex så jag hinner förbereda salen och koka te.

Redan när jag släpper in förtruppen så känner jag att det finns en positiv inställning och energi i luften vilken stannar kvar resten av morgonen. Klassen flyter på och jag är på samma våglängd som männen och kvinnorna. Vi vaknar tillsammans och klassen blir så bra som jag önskat. Företaget är nöjt och jag glad. De planterade ett leende i mitt ansikte.


När så min ordinarie klass droppar in och avlöser den första så är jag pigg och min energi är på topp. Dags att fokusera om till veckans vinyasa flöde. Även denna klass får tummen upp och jag bekräftelse på att mitt sätt att leda och planera sekvenser är uppskattat.

Hur en klass uppfattas av andra kan till viss del avläsas genom energin i rummet men det är inte förrän de närvarande sätter ord på sin upplevelse som jag egentligen vet.

Igår körde jag hem med en stor dos av tacksamhet, så glad över att jag har möjlighet att möta alla dessa härliga människor! Mitt hjärta blir varmt och jag lovar att alltid försöka göra mitt bästa för att leverera en klass som du kan landa i.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar