onsdag 27 mars 2019

Dags att bege sig rakt in i ormboet!


Äntligen fick jag det gjort, det där som skavt men som behöver väntas in till läge uppstår. Med stigande temperatur, sol och vår i luften beslöt jag att dagen igår var den rätta. Allt det trassliga, det gränslösa skulle bort!

Vaddå undrar du kanske?

Hemma hos oss har vi vildvin, det är vackert och blir frodigt grönt men växer som ogräs, kväver annat och tar sig upp överallt. Runt altanen får det lov att slingra sig, i de spaljéer vi har för just vildsvinet MEN sen räcker det!


Det skiter dock vildsvinet i som kryper upp mellan brädorna i altangolvet samt i den ytterst lilla springa som finns mellan husfasad och altan. Hur vi än klipper ner och kapar så hittar växten tillbaka.

Frågan är hur det ser ut under vår stora altan? Tror inte vi vill veta. Gissar på ormbo.

Det jag gjorde igår var att ta mig igenom de intrasslade grenar som slingrade sig genom, runt, över och under våra spaljéer. Resultatet blev två berg av vildvinsdelar, vissa tunna och andra grova. Allt kapades till marknivå för om det är något som är säkert så är det att växten kommer igen. Vildvin är som maskrosor de överlever det mesta.

Så jag tuktar hårt och är övertygad om att den svarar med att visa sitt vackraste jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar