onsdag 13 mars 2019

Nyhet: träna i sömnen!


Har du varit med om att din kropp fortsätter att jobba fysiskt när du sover?

Du slumrar, det är mitt i natten. Drömmer. Hamnar i en ytligare sömn då du är i någon form av "halvt vaken - halvt sovande" och plötsligt upptäcker att du är mitt inne i en yogaklass!?!

Kroppen rör sig mellan olika asana och du känner hur musklerna slappnar av när du fokuserar på andningen.

Låter det bekant? Eller helt knäppt ...


Igår hade jag min första aerialklass. Den har legat och mognat i mitt huvud. Jag har gått igenom sekvenseringen bit för bit. Yogat och flugit. Instruerat högt som om jag hade elever närvarande.

Så släppte jag planeringen, gjorde annat och när kvällen kom la jag mig för att sova. Antagligen behövde kroppen och huvudet repetera mer eftersom det halvvakna tillståndet meddelade mig min status.

Spännande. Kanske blir den nya trenden att träna i sömnen?! You never know





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar