lördag 30 mars 2019

Från "Kajsa Anka" till seriös workshop yogalärare


Hur ska jag med få ord kunna sammanfatta två dygn? Att jag fortfarande glider på en våg av tacksamhet, för varje sekund jag njutit och njuter av de tvära kast livet bjudit på.

Att fylla år, få bli varsamt ompysslad och uppmärksammad. Få äran att hänga med grymmaste gänget och medverka i cool musikvideo. Leka, släppa alla hämningar och go all in. Wow, snacka om bästa presenten!!!


Så igår levererade vi vår första workshop, yin & yang. Våren och rörelse var några ledord. Min sidekick inledde och var lysande. En yinyogaklass som bjöd på massor av godbitar och räckte i hela 90 minuter.

Tyvärr kunde jag inte vara med, vi var varandras support så jag assisterade och senare när det var min tur att hålla klass så assisterade Anna mig.

Efter fika och snack avslutades dagen med en lika lång vinyasa klass, 90 minuter, det var nu min tur att stå på mattan och leda.


Att Anna skulle vara grym visste jag, kände mig trygg i den vetskapen. Själv kände jag en stark tillit till att hela vår workshop skulle bli som vi önskade. Jag var aldrig nervös. Skillnaden att hålla vanlig schemalagd klass och en i ett event, av denna typ, är för mig minimal. Jag ska göra mitt jobb, guida alla yogis som kommit för att delta och här spelar det ingen roll om det är tre fysiska personer eller många.

Är så grymt tacksam!!! Denna söndag ska jag pulsträna och hänga med min kärlek, mannen det vill säga bara vara hemma. Nice 🍀💫

Önskar dig en skön söndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar