fredag 17 maj 2019

... delvis dolt MEN inte för pollen


Det kliar i mina ögon och jag har väldigt svårt att låta bli att föra fingrarna till punkten mellan tårkanalen och insidan av näsan. Så länge jag klarar att ignorera är allt frid och fröjd.

Jag är inte allergisk, ändå reagerar mina slemhinnor. Näsan behöver snytas och ögonen är trötta. Pollen. Överallt ligger en hinna, på bilen, altanen och våra kuddar. Ja du läste rätt: kuddarna i sovrummet!

Mannen har haft fönstret på glänt över vår säng. Ett källarfönster eftersom vi bor i det "gamla" garaget. Ett fönster som få lägger märke till och som ligger delvist dolt ... men inte för pollen!

Jag hörde hur dammsugare arbetade när jag förberedde middagen, det var mannen som rengjorde vår säng, kuddar och underlakan där pollen tydligt skyltade att den checkat in. Inte konstigt att ögon kliar och näsan behöver snytas. Usch!


Men allt är inte elände. Poolen är rengjord och igång,  Lejonkungen har dammsugit och städat.

Premiärdopp, vi har badat!!! Inte jättevarmt men uppfriskande.
Äntligen. Så nice med helg och ytterligare fint väder, ska njuta allt vad jag förmår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar