onsdag 29 maj 2019

Tack livet


Vissa dagar är verkligen bättre än andra och nu har jag dessutom haft äran att få två ljuvliga dagar efter varandra!

Du vet sånna dagar då livet ler mot dig och oavsett om du promenerar i motvind i stormvindar med en ryggsäck som väger "bly", (vilket jag bokstavligen talat gjorde två gånger igår )så går ditt leende upp till öronen i alla fall. Den här typen av dagar är som presenter!

För mig handlar det ofta om relationer och möten med andra människor, de jag känner eller kanske de jag aldrig mött. Någonting händer, en extra dimension av kärleksfull närvaro. Intresse. Välvilja. Generositet. Du väljer själv vad du vill sätta för namn på "svaret".


Denna veckans yogaklasser har varit magiska! De yogisar som kommit har spridit positiv energi. De har varit glada och enormt tacksamma. Hur skulle jag kunna må annat än BRA?

Känslan när din "elev" får en aha-upplevelse, när den knäcker en svårlöst kod är den bästa gåvan en lärare kan få. Att få vara med och dela den stunden fyller mig med bubblande glädje. Dessa dagar tänker jag att jag är på rätt plats.

Så tack, tack, tack LIVET för denna veckas tisdag och onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar