torsdag 2 maj 2019

Energinivå låg ... behövde laddas


Det är inte ofta jag har låg energi men igår hände det. Vaknade till väckarklockan och var sjukt trött,  steg ändå upp. Tanken var att jag skulle piggna till på yogamattan (vilket jag oftast gör) men inte denna gång.  Segt huvud och tung kropp, kändes dock lite bättre efter frukost.

Trots allt fick jag riktigt mycket gjort inne i stan på förmiddagen och sen ännu mer efter lunch men därefter sinande energin, så mycket att jag faktiskt la mig en stund på sängen för att vila. (Händer typ aldrig)


På mitt program stod träning innan middagen och jag funderade över om kroppen ville hänga med? Min handled kunde eventuellt trilskas och protestera eftersom den fortfarande bör ta det lugnt och vila från armhävningar ...

Jag gick iväg med tanken att det är fullt möjligt att gå hem ifall kroppen drar i handbromsen, dessutom är plankan ett okey alternativ till armhävningar. Att träna kan ofta öka energinivån (om du har tur), liksom kicka igång kroppen vilket var just vad som hände. Skönt!

Idag hoppas jag på "normal status".


                                                               Happy, happy Friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar