tisdag 21 maj 2019

Den mystiska huvudvärken



Vi har njutit av sommarvärme och poolbad mellan arbetspass. Helt ljuvligt om du som jag älskar pågående årstid och tar dig tid att pausa och vara totalt i nuet.

Igår startade jag morgonen med min ordinarie klass, vägen till handstående (kanske) där allt handlar om förberedelse (alltså resan INTE målet). Att stärka och bygga upp, förbereda huvud och kropp samt våga testa små delmål på vägen. När klassen sen var avslutad och jag önskat yogisarna en bra dag var det dags för mig att promenera till Hera Hub, detta magiska ställe som bjuder på så mycket kompetens och sjuder av positiv energi. Min plan var att djupdyka i egna fortbildningsstudier under hubbens Writers lounge. 

En kollega nämnde att hon hade ordentlig huvudvärk men trodde att anledningen var träning och på grund av den eventuell obalans i vätskeintag?

När våra 90 minuter var till ände promenerade jag tillbaka till studion för att vikariera på en Yin yang klass, en mjukare och mer soft timme än morgonens inversioner. Halvvägs in smällde det till och huvudet började bulta, från ingenstans kom värken?

Mystiskt ...


Ganska ofta mår jag bättre efter en måltid men lunchen gjorde ingen större skillnad, inte heller en kopp kaffe med kexchoklad. Korkad (som jag kan vara) tillbringade jag eftermiddagen vid poolen. Hade lite att läsa in. Huvudvärken släppte tillfälligt men checkade in så snart jag förflyttade mig. Att gå in lindrade inte. Med ytterligare en yogaklass på mitt schema tog jag två alvedon och åt en lättare måltid. Dunkandet klamrade sig fast. 

Hur skulle jag kunna undervisa? Och hur skulle jag klara av att sätta mig i en het bil för att köra in till stan? Svar: allt går. 

Inne i denna studio var det svalt och energin från de som kom helade mig. Flera personer påstod att min huvudvärk kunde bero på lufttrycket!? Kanske? Var det så även för min kollega på hubben samma morgon? 

Tror att det är dags att ladda upp  och fylla köksskåpet med Resorb! Bara för att ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar