tisdag 7 maj 2019

VILKA ska jag välja? Och VAD kommer de att säga om MIG?


Jag har fått litteraturlista och fördjupningsuppgifter som ska göras innan fortutbildningen för yogalärare går av stapeln i slutet av juni. Mastig läsning och en lika omfattande självanalys.

Vad har jag gett mig in på?

Nä jag klagar inte, valet är mitt. Ingen har övertalat mig eller på något sätt sagt att detta är något jag varesig behöver eller måste göra. Kanske skulle det smartaste vara att vila i det läge jag är? Bli tryggare och säkrare i min lärarroll (har inte ens undervisat i ett år ännu ...)

Det är JAG som vill! Få gå för dessa två förebilder som jag beundrar och som jag VET kommer att ge mig en skjuts åt rätt håll. Det är bara att bita ihop och beta av en bok i taget tillsammans med de frågeställningar som kopplas samman med just denna.


En uppgiften är mer omfattande än de andra. Spännande och lite skrämmande på samma gång. Som en vän till mig sa "coachningsfrågor på avancerad nivå". Jag ska låta fyra personer hålla var sitt tal om mig utifrån fyra olika teman ... ja eller sidor av min personlighet. Dessa fyra personer kommer inte att tillfrågas utan jag ska själv känna in vad de skulle säga.

Så vilka ska jag välja? Och vad kommer de att säga om mig?

Talen ska skrivas i flöde, inte tänkas igenom. Tanken är att få ett helikopterperspektiv och att jag ska få självinsikt på köpet (tänker jag). Denna uppgift är både pirrande och lite olustig på samma gång. För att säkra upp behöver jag en rulle toalettpapper eftersom tårarna troligtvis kommer att rinna.

Känslan är att jag har bra koll på mina styrkor och brister men vem vet vilka insikter jag kan ställas ansikte mot ansikte. Just nu finns ingen rädsla, jag är den jag är och jag är good enough.

Men hur roligt är det egentligen att titta på sitt eget skav? Lärorikt absolut men trevlig ... knappast.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar