torsdag 16 maj 2019

Sanningens minut: allt klarade sig!


Är så tacksam över en god relation med vårt hus gamla ägare. Att det fortfarande ett år efter det att vi flyttat in är helt okey att be om hjälp med poolen. Utan att protestera så föreslås det tid och därefter ringer det på dörren.

Vi har en instruktionspärm så det är extra bonus och väldigt schysst att de är behjälpliga.


Jag är inte mycket för manualer, läser dessa om jag måste men lär mig bättre genom att lyssna på någon annan, få prova och skriva ner egna instruktioner. I varje butik jag arbetat har jag nedtecknat viktig information trots att det funnits häfte/pärm. Mina ord. Ofta har sedan min bok hjälpt fler än den ordinarie manualen.


Tillbaka till poolen, ingenting frös sönder, allt klarade sig! Det mesta är inpluggat och åtgärdat. Lejonkungen har lovat att städa runt och i poolen. Dammsuga!

Håller vårvärmen i sig så kan vi snart bada. Just nu är det 17-18 grader i vattnet, vilket är helt okey för många men jag väntar gärna till siffrorna stigit med åtminstone 5 grader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar