måndag 6 maj 2019

Pensionärs varning


Funderar allvarligt på att låta mannen gå under benämningen Meterologen.

Hemma hos oss så behöver vi inte kolla vädret, det gör mannen. Han har appar och dessa använder han flitigt, enligt Astronauten FÖR mycket. Sonen anser att detta är "pensionärs varning".

Pratar du om vädret mer än rimligt (vad nu det innebär?) så har du för lite att fokusera på!?

= pensionärs varning.


Min tolkning av mannens intresse (tror jag) härstammar från förra sommarens extremt höga temperaturer, då när hans kropp loggade ur mycket på grund av den ihållande hettan. Mannen kunde inte styra vad som skedde annat än att förbereda sig genom att just kolla upp vädret, se om svalka och regn väntades. Vilket det typ aldrig gjorde ...

Ofta tycker jag att det är fördelar att ha en egen meterolog, jag behöver som sagt aldrig undra, jag kan fråga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar