onsdag 6 september 2023

"Åh neej...har du också twitter!"

 ... stönade Lejonkungen för några (typ många) år sedan och sen blev det snap chat. När kidsen började hänga på tik tok så uttryckte samme son en önskan, sa att vi inte hade mycket att hämta där och bad mig stå över. Jag brydde mig inte, behövde inte ha koll på alla sociala medier och lät honom få en free zoon.

Inlägget nedan skrevs 2015 men vissa punkter skulle kunna vara nutid.





Har roat mig med att läsa gamla tweets, bjussar på några:
  • Tror det saknas något hos mig, husmodersgenen, den måste ha varit restnoterad när jag föddes.
  • Nytvättat hår och bikramyogapass...hur tänkte jag nu?
  • Hattarna har slutat hemsöka mig i drömmen, jag har bestämt mig, dags att göra en ätbar
  • Jag skriver, katten redigerar...promenerar över tangentbordet
  • Plockar fästingar från katterna - bättre begagnade - någon som vill ha?
  • Efter en hotyoga klass känns det som att kliva upp ur badet...torr och fräsch...NOT!
  • Ilandsproblem: öppnar garderoben och funderar på vad jag ska ta på mig? Blundar och greppar, blir extra spännande att se resultatet.
  • Kastrullock som morgonrevälj, det är väl helt okey?
  • Tänkte göra snöänglar men får nog ta på baddräkt
  • Efter två veckors försummelse så klarar jag fortfarande av att starta och köra runt vår dammsugare
  • På promenad med borrmaskinen...
  • Tänk att ett litet förlåt är som bomull för själen
  • Jag ligger på spikmattan, katten ligger på mig, med sin tass beskyddande över min hand
  • Chockade maken idag genom att fråga om han ville hänga med till Claes Olsson? Han fick sätta sig ned på sängen och fråga om han hört rätt
  • Fick inte jobbet och kanske var det bra? Känner mig så glaaad, får en fri Zlatanroll istället!
  • Efter återupplivningsförsök på toalettdroppad mobil så är det bara att konstatera att den idag är död...
  • Att stå i kö till toaletten hemma innebär att även vänta in våra fyrbenta familjemedlemmar
  • Surfar nedför rulltrappan med överfull kundvagn och vurpar...det går bra nu!
  • Kan denna dag titulera mig: nåldyna
  • Inte att rekommendera: att riva sönder det nya, rätta kontraktet...
  • Fick kalsong- och mössmannen att sätta på sig kläder! 1-0 till mig
  • Löparskor framme, check. Grus i dojorn? Nej men kattfoder
  • Har doppat fötterna i champagne och döpt en fisk till Birgit #ZoULFishSpa
  • Saknar direktlinje till mamma i himlen
  • Blev oväntat uppgraderad till advokat, utan några som helst förkunskaper? Känns ju tryggt för klienten
  • Känns som någon släkt lampan och dragit ur elementet när vi landar på Arlanda #Barcelona
  • Borde inte men kan inte låta bli att tänka: Vad har hon satt på sig, föreläsaren? Stylist önskas så att vi kan höra vad hon säger
  • Möter dumpad bh på trottoaren, ser kallt och ensamt ut 
  • Veckans drama: kär vän sväljer kattens p-piller #detgårbranu #ingakattungar
  • Blind höna byter plats på linserna och Voilá, hon ser igen! 




Får räcka för idag. Ha det bra där ute!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar