fredag 1 september 2023

Känslan av att vara på rätt plats



Efter att ha tagit långledigt över sommaren och pausat all undervisning när det gäller yogaklasser så var det i torsdags dags igen. Uppstart. Kände mig ringrostig och tyvärr ganska omotiverad. Faktiskt en av de första terminer som jag inte sett fram emot att återvända till mattan.

Klok som jag emellanåt kan vara hade extratid lagts ner på varje del i den dubbla klassen: yin/nidra, liksom för att hålla mig på banan, planerad och förberedd ut i fingerspetsarna. Ville inte att bristen på motivation skulle överföras till yogisarna.



Allt gick bra, hann inte ens in i salen förrän jag fick ett varmt välkomnade. De välbekanta ansiktena i rummet gav mig känslan av att vara på rätt plats. Rummet fylldes och motivationen att få guida och leda gruppen smög sig tillbaka in i mig. Klassen blev precis allt jag önskat.

Tack till er som kom och tack till mig som förstod vidden av noggrann förberedelse.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar