lördag 23 september 2023

Hur bortskämd kan jag bli!?!



Även om regnet hängt kvar och himlen oftast varit blytungt gråsvart så har min helg känts ljus och solig. Går det ihop? Ja, för mig.

Igår vaknade jag till doften av nybakat frukostbröd. Surdegsfrallor där bröden var så heta att de var svåra att hålla i utan handduk när de skulle delas. Smöret smälte, ytan var krispigt frasig och gommen fylldes av lyxigt mums. Alltså, hur bortskämd blir inte jag!?!



I drog iväg för att repa med sitt band och jag fick en halvdag med Astronauten. Eller först tog han en löprunda och jag en promenad ... sen hängde vi. Tog spårvagnen in till city för att gå i butiker. Mysigt. Hittade ett par röda kängor i min favorit vintagebutik med då de var på tok för stora fick de stå kvar. Synd för mig men tur för min plånbok (haha).



Avslutade kvällen på Dubbel dubbel vid Järntorget, där sonen bjöd både I och mig på middag. Säger det igen: hur bortskämd blir jag?! 

Är sååå tacksam! Idag går tåget hemåt. Har laddat med ljudbok och matsäck. Säger tack och hej men lovar att snart komma tillbaka.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar