söndag 17 september 2023

Seriöst lekfull



Idag har jag ett roligt uppdrag framför mig, ska medverka i en kortfilm. Inget fancy utan mer informativt men om du känner mig så vet du att jag går i gång på alla cylindrar. Jag får leka!!!

Okey inte hur som helst, för här snackar vi knappast skjuta från höften improvisation. Gissningsvis är allt noga genomtänkt, med enkelt manus. Spelar ingen roll: älskar detta!



I stunder och situationer framför en kamera eller i ett rollspel så axlar jag min Pippikostym, känner mig lugn och trygg för hur svårt kan det vara? Att få leka är sååå roligt.

I mellanstadiet spelade vi pjäser om och om igen (hela klassen) om allt, det blev bland annat ett sätt att redovisa. Emellanåt kan jag fundera hur mycket vi egentligen lärde oss om ämnet? Vinsten blev dock att vi blev grymt skickliga på att prata inför en grupp.

Nåja, idag ska jag vara både seriös och lekfull.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar