måndag 18 september 2023

DÅ när du inte alls förväntar dig ...



Vilken lycka och tillika energipåslag ett otippat möte kan ge. Att träffa vänner där och/eller när du inte alls förväntar dig, just detta hände mig igår.

Jag handlade på ICA, självscannade alla varor och betalade. Med kvittot i handen var undertecknad redo att åka hem. I ena ögonvrån registrarade jag sällskap och lät blicken hitta sitt mål. Bingo!

Kära vänner till mig och mannen hade hittat till affären samma udda tid, personer vi inte träffat fysiskt på länge. Inte för att vi inte velat utan mer på grund av att livet går sina kringeli krokar. Jag tvärstannade och det otippade mötet var ett faktum.



Långa kramar och massor att prata i kapp. Min snabba tur till affären (in och ut för att enbart köpa det som stod på listan) blev allt annat än snabb, det var som att vi klistrades fast och hade svårt att avbryta.

När vi sent om sider avslutade samtalet kunde ingen av oss komma ut genom den stängda dörren, våra kvitton hade hunnit "gå ut". Det gick inte att scanna oss genom passagen ...

Fick hämta kassapersonal som öppnade manuellt. Med löfte om att snart ses igen, ordentligare, skiljdes vi åt och jag kände hur påfylld jag blivit av positiv energi. Leende lämnade undertecknad köpcentret och tänkte att ofta behövs så lite ... för att sprida glädje. Ett otippat möte kan göra din dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar