lördag 17 oktober 2015

Dubbel lön till vita blodkroppar


I morse tog jag sovmorgon ... till klockan åtta, då väcktes jag av mannen som undrade om jag utövat yoga på morgonkvisten?

"Nej, jag har sovit", svarade jag nyvaket. "Eller vänta, Tiger väckte mig. Jag stapplade upp och gav katterna mat och sen somnade jag om."

"Trodde det var du som väckte mig" svarar mannen både surt och trött.
"Nej, jag har sovit, det måste ha varit Tiger"

Faktiskt händer det att jag är oskyldig.
Kan även vara så att Tiger blir oskyldigt misstänkt.


Idag brottas jag med inbördeskrig i min kropp. Ögonen är sjukt trötta och det kittlar i näsan. Förkylningsbakterier härjar. Mina vita blodkroppar jobbar på max. Jag har lovat dem dubbel lön bara de driver ut oroshärdarna.

Själv har jag boostat kroppen med lite yoga, en solig höstpromenad och en stor latte ute på ett av stadens fik med en av mina närmaste vänner. Resten av dagen/kvällen blir lugn.

Var på show igår med mannen och såg ÄGD med Schyffert och Lindström. Så bra! Skrattade massor men fick som bonus med oss en hel del tankar hem. Har ni inte sett föreställningen så se till att göra det om ni har möjlighet.


Jag fixade för övrigt mina egna deadlines. Novelltävlings bidraget är postat och inskickat. Kortromanen är redigerad och väntar på att jag ska besluta vilket/vilka förlag jag ska skicka in den till.


Som grädde på moset har jag tackat ja till vikariatet jag erbjudits.
Nöjd chef = nöjd Mia. Jag hinner på så sätt fundera över de andra tjänsterna mer innan jag bestämmer mig. Alla kort på bordet och okey från de inblandade.  Så sammanfattningsvis har jag haft en bra "jobbvecka".


Nu ska jag fortsätta att krya på mig!
Tjingeling



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar