torsdag 29 oktober 2015

EASI beteende och motivation


Här om dagen träffade jag den schyssta rekryteraren på ett av stadens fik. Han hade med sig en sammanställning av den EASI test jag gjort för att se mina utvecklingsområden och vad som motiverar mig.

Jag bjöd på fika och lyssnade sen på hans genomgång. Första delen handlade om vilken personlighetstyp jag är, hur jag agerar och beter mig i olika situationer. Del två handlade om vad som motiverar mig.

Något som jag förstod är ett plus är om delarna stämmer med varandra, det gjorde mina. Egentligen fick jag mest bekräftelse på vad jag själv tänkt och trott. Med alla mina styrkor, fel och brister så stämde pusselbitarna.



Jag är en entusiast som går på magkänsla. Glädje, lek och nyfikenhet driver mig men det kan hända att jag agerar utan att ha tänkt klart. Vissa brister kan jag arbeta på medan andra är svårare. Jag väljer att vara den jag är.

Min pappa sa: "Mia du har inget pokerface".

När shit happens är det bara att krypa till korset och säga som det är. "Det var JAG:" Mannen stönar ibland över mig och Tiger, då vi emellanåt vänder världen uppochned.


Jag vet att jag bör arbeta med människor. Att sätta mig i en källare med en utredning är katastrof på alla plan. Ge mig en fri Zlatanroll och jag är som bäst! Jag kan leda, motivera andra och gillar att delta i gruppens utveckling. Jag är en lagspelare men vill inte bli för hårt styrd då kanske jag bryter mig loss och går vidare mot nya äventyr?

Det som jag tyckte var mest spännande med testet var hur vi bör kommunicera med varandra när vi är olika personlighetstyper. Vad som fungerar och vad som är helt fel.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar