lördag 24 oktober 2015

Nötbog ... hur tänkte jag nu?

Höstlovet är här för alla de som har barn i skolan. Kors och tvärs på sociala medier kan vi följa hur vänner och bekanta reser iväg, ut i världen. Jag som ser mig själv som en person som inte är avundsjuk suckar lite. Det var vår plan också, att resa iväg en sväng men vi är hemma.

Mannen kommer inte loss från jobbet ... och snart börjar jag arbeta (typ ett riktigt jobb med lön).

Den som spar han har eller? Inte alltid, jag tror att det är viktigt att försöka vara här och nu inte skjuta upp för mycket till morgondagen. Vem vet hur den ser ut? Nej, ta chansen när den kommer och flyt med.


Idag ska jag tillaga något på nötbog?! Hur i all världen kom jag på att köpa med mig just den köttbiten hem?

Ni som känner mig vet att nu måste jag googla för jag har ingen plan. Det kan gå hur som helst, antingen blir det oerhört gott eller så blir det mindre lyckat. Tur för mig att jag har världens bäste man, han klagar aldrig någonsin.

Finns bara en regel och det är att vitlök är förbjudet, mannen är nämligen överkänslig mot just den typen av lök. "Åh, nej!" tänker kanske du som läser detta? Ingen fara jag har vant mig, det finns andra kryddor.

Rödvin fungerar bra, både i grytan och till maten. Jag får höfta lite och gå på känsla, "Miastyle". Det blir som det blir och jag har en känsla av att det blir succé (haha).


Chao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar