fredag 23 oktober 2015

Mannen på taket


Det är en gnistrande vacker höstdag. Solen skiner och bladen som fortfarande sitter kvar på trädets grenar skimrar i allt från gulgrönt till orange eller vinrött.

Om Nasse och Nalle Puh varit här hos mig så skulle de benämnt denna dag som en blåsdag, för grenarna vajar ordentligt och löv singlar till marken.


Det står en man på taket mitt emot mitt fönster. Han är många meter upp, ett antal våningar och jag blir fascinerad. Ser mäktigt ut. Inga säkerhetslinor, ingenting ... han bara står där. Med tanke på hans hoodie  så tror jag att han är fastighetsskötare.

Plötsligt är de två, män på taket alltså. De har långa slangar eller vad det är? Svårt att se. Kanske ska de spola ur hängrännor?


En del människor skulle säga att männens position är livsfarlig, inga säkerhetslinor!

För mig som sitter tryggt inomhus så tänker jag att männen är ute på äventyr. De borde ha en häftig utsikt och kan troligtvis se ut över innerstan. Jag skulle gärna stå bredvid dem.



Härlig blåsdag på er!



(Bild nummer tre är vårt eget tak, inte det mitt emot med männen på.
Vårt tak patrulleras mest av vår Tiger)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar