torsdag 8 oktober 2015

Ketchupeffekt


Plötsligt så händer saker, det räcker med att jag åker ut på landet över dagen för att det ska trilla in både mejl, meddelanden och sen ringa i telefonen när jag kommer hem igen.

Drömjobbet handlar det om och i skrivande stund är kanske inget av de alternativt vilka knackar på dörren mitt efterlängtade arbete men de kan vara good enough.

Jag blir dessutom mer attraktiv, när jag har alternativ för så fungerar systemet.


Allt började här om kvällen då jag fick ett svar från Odd Molly, där jag slängt in en ansökan som VD assistent. Ooops...kanske inte helt kvalificerad för detta men vad sjutton! Jag gillar ju kläderna och arbetet är säkert både utmanande och stimulerande.

Mannen log lite och sa "Djävulen bär Prada..."
"Haha" sa jag. Ett heltidsjobb i Stockholm som knappast ger mig chans att skriva och formge på hemmaplan. Ett arbete med stor risk att totalt köra slut på sig själv men om jag inte chansar så kommer jag heller aldrig att vinna. I love Odd Mollys look.


I mejlet stod det som väntat att jag tyvärr inte fått jobbet som VD assistent men att jag är intressant, att de vill att jag håller mig uppdaterad på vad som händer hos dem. Kan finnas andra tjänster att söka?! Alltså inget generellt utskick. En liten boost för mig.

Men tillbaka till det som erbjuds; ett vikariat med chans till förlängning, ett ev uppdrag som handledare och verksamhetsansvarig samt ett integrationsarbete. Say no more. Kanske inget blir av eller kanske något helt annat dyker upp?

Just nu lutar det åt vikariatet, finns ingen anledning att säga nej. Jag har över helgen på mig att kolla upp de andra alternativen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar