måndag 12 oktober 2015

På vår gata i stan



Hösten har kommit till oss precis som den gjort i hela vårt avlånga land, med sprakande färger och kyligare dagar.

Runt vårt hus inne i stan är det fortfarande ganska grönt så jag väntar ...


Älskar den röd-orange-gula färgpaletten. Blir lycklig av drivor av nedfallna löv i högar. Jag får en flashback och tänker på Joakim von Anka och alla pengar. Han dök och simmade runt i sitt kassavalv, jag hoppar gärna i lövhögar!
Barnsligt? Javisst, fast jag kallar det hellre lekfullt.



Nu börjar tiden då vi kan mysa till skenet av stearinljus, tända värmande brasor och kura ihop oss under en filt.

Jag välkomnar hösten.

En långpromenad i den höga klara luften. Solen i ansiktet värmer inte som tidigare men den hjälper till att sprida höstfärgsmagi. När jag är fulltankad med energi och kylan biter i kinderna så vandrar jag hemåt.


Varför inte njuta av en höstfika :) 
Ha en underbar dag! 




Bild 1: vår innergård
Bild 2: min egen höstlövsbård (lönn) som vi hade i huset på landet
Bild 3: Fyrisån
Bild 4: Ariton Förlags novellantologi där jag är en av författarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar