fredag 12 augusti 2016

Det blir som det blir ... och det blir bra


I våras skickade jag in två mycket olika noveller till två olika förlag, i min mening intressanta båda två. Det ena var ett barn och ungdoms bidrag till en antologi och det andra en vuxennovell.

Jag har hela tiden vetat att det inte förrän nu i augusti kommer att bli klart vem och vilka bidrag som väljs ut så jag har släpps de alster jag skrivit och typ glömt bort dessa. Så i veckan gjorde den ena förlagschefen ett inlägg i sociala medier om att hon behöver meddela alla utvalda samt alla refuserade. Vilka blir antagna? Vem får ett snällt: nej tyvärr?


Jag fick också reda på hur många bidrag som skickats in och känner att OJ ... I tävlan med andra etablerade författare så är min chans rätt liten, eller? Det är nog kört.

Samtidigt tänker jag: Hallå, vänta! Håll hoppet levande. Det finns alltid en chans, en möjlighet. Förminska inte dig själv. Ha tålamod och vänta in svar.

Oavsett vad som händer så klarar jag av det. Om det är meningen så blir jag antagen om inte så blir jag refuserad. Life is life.


Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar