onsdag 17 augusti 2016

Kvällsmys

Nu sitter vi som vi brukar i soffan, husse får huvudet och jag rumpan ... mellan oss ligger Tiger.


Jag är utsedd till förste magkliare, det är en uppgift som jag bör ägna mig åt flera gånger varje dag, om inte blir någon grinig.

Så med huvudet mot husses lår och ryggslutet mot mina uppdragna fötter har vår baby brett ut sig. Han lyfter det ena bakbenet så jag kommer åt den lena magen och spinner högt, tror detta är det bästa han vet i sin "fängslade" tillvaro.


Det är körigt att ha katter, den ena ska ligga på oss och bli gosar med, den andre bredvid. So far no problems, det är bara det att de blir svartsjuka och vill helst ha hela uppmärksamheten utan konkurrens. Bäst är när de delar på sig, då myser honan hos husse och Tiger hos mig.

Blir det tvärtom så surar Tiger, trots att han är trygg med husse och godkänner honom som vikarie när jag inte är hemma.


Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar