onsdag 24 augusti 2016

En annan typ av arbetsdag


Har varit på en planeringsdag som gav mersmak.

En dag då jag presenterats inför två personalgrupper under morgonens gemensamma möte. Jag är dock inte ensam om att vara ny på jobbet i slutet på september, vi är två.

När den stora frukostsittningen var över så fortsatte information och planering i annan lokal med de närmaste högre cheferna ifrån HK. En trevlig dag.


Jag inser att ett tungt ansvar ska axlas men känner samtidigt att det finns bollplank och en väl utarbetad plan för att hjälpa mig, oss att komma in i våra nya roller.

Spännande. Utmanande. Roligt.

Nu har jag en månad att suga på karamellen och få längta efter att kavla upp ärmarna, det blir bra. Var sak har sin tid. Emellanåt kan det vara bra att få vänta och t o m längta efter det nya.


Så idag går jag till mitt nuvarande arbete, lika glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar