torsdag 18 augusti 2016

Paraply i handen eller?

Dripp dropp ...



Sommaren har förvandlats till höst, det är mörkare, kallare, blåsigare och så regnar det. Känns något för tidigt, det är mitten av augusti och skolorna har precis börjat.

Stora regndroppar och ett regn som gör oss blöta även om vi går under tak, ett fuktigt regn. Förstår du vad jag menar? Det finns lätta sommarregn, störtskurar och så det som jag försökt beskriva ovan.

För att klara mig från regnet har jag inhandlat en regnrock. En brun och fin designkappa från butiken där jag arbetar.


Minnen från när jag var liten fyller mig. Vi hade den typen av regnkläder, lika tåliga men inte lika trendiga. Tror att jag hade en solgul och så blå seglarstövlar på fötterna. Minns inte att jag blev våt genom kläderna, möjligtvis om jag plurrade.

Min nya rock luktar inte så gott, inte än. Gummilukten behöver vädras bort så därför använder jag den nya kappan så ofta möjlighet ges. Kanske även idag?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar