lördag 13 augusti 2016

Hattdesign eller TV?



Hemma hos oss följer mannen och astronauten OS, inte slaviskt men så att de har koll. Själv försöker jag välja godbitarna och kommer det något annat emellan så skippar jag teven, har inget större behov av att titta på lerduveskytte även om Sverige har medaljchans. Sån är jag.

Igår uppstod problem, OS friidrott krockade med Champion League start, say no more. Mannen och sonen (astronauten) hade tidigare under förmiddagen suttit vid köksbordet och tippat hela utgången av serien, från vinnare till de sista platserna. Denna gång blev jag varken tillfrågad eller tillsagd att lämna in mitt förhandstips. Tror att även lejonkungen hålls utanför detta? Han är på festival (Way out west) och har gissningsvis mindre koll både på OS och engelsk fotboll, räcker med allt regn som vräker ned över Göteborg. Nåja nu krockade alltså två evenemang ... men relativt smärtfritt, de satte sig vid varsin TV och hojtade på varandra när mål eller hundrameters försöksheat skulle gå av stapeln.


Själv plockade jag upp den hatt jag nålat och sydde för hand. Har börjat på min senaste idé. Lusten har inte riktigt greppat tag i mig, det går långsamt framåt, så kan det vara och det är okey. Finns ingen deadline inom räckhåll ...

När det gäller mitt hattskapande så handlar det främst om att sätta sig ned och börja, att vänta på inspiration kan vara värdelöst. När jag väl tar tag i uppgiften så brukar kreativiteten komma på köpet. Fortsatt arbete följer senare under dagen.

Nu är det dags för yogapass och därefter powerwalk med kompis. En skön start på en ledig söndag!



Må gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar