onsdag 3 augusti 2016

In the park: yoga och konsert

Att vara ledig och göra ingenting är vad jag gjort idag ... NOT! Egentligen var det min plan, att hänga i ett träd, läsa och bara vara men nu blev det inte så och det gör ingenting, snarare tvärtom. Jag har haft en härlig dag!


Började med att träffa med en av mina kära vänner. Vi tog med yogamattor och begav oss ut i en av stadens parker, där mötte vi upp ytterligare en vän. Dagen till ära fick jag testa på rollen som yogalärare. En profession som jag gärna skulle vilja utöva, helst utbilda mig till. Idag lekte jag instruktör och det flöt på bra, mina elever var nöjda. Vi tillbringade en härlig förmiddag i en solig park. Peakposition var huvudstående och mina vänner som aldrig tidigare provat på denna asana överträffade sig själva!


Sen hängde jag med mannen, köpte säng och nya madrasser och storhandlade, kanske inte världens roligaste men nödvändigt. Nu är bara montering och leverans kvar men det sköter mannen. Han har för övrigt redan trollat bort vår gamla säng så nu känner inte katterna igen sitt hem, de är skeptiska.

Kvällen avslutades återigen i en park, denna gång vid slottet på filtar. Picnic och konsert i glada vänners lag ... går det att ha det bättre en vardagskväll i augusti? Vi tjuvlyssnade på Tjuren från Bronx. 76 år och still going strong om än tempot tonats ned. Nya vänner och gamla, massor av prat, skratt, mat, musik och lite dans på gräsmattan. Alldeles lagom och mycket nöjda traskade vi hem i kvällen.


Som sagt mannen har monterat ned vår säng, den nya levereras i morgon så i natt campar vi, sover på madrasser på golvet. Känns som att vara liten igen och sova över hos en kompis eller faktiskt som om jag spolar tillbaka tiden till min första lägenhet då jag hade duxmadrassen direkt på golvet utan sängstomme. Mysigt!!! Sonen är avis, han vill gärna byta men det vill inte jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar